Ігри, у які Ви можете пограти з дітьми
1. «Жуки»
– Ось жуки розправили крила і полетіли: «ж-ж-ж». (Дитина бігає по кімнаті.)
– Яку пісеньку співає жук? – запитує дорослий.
– «Ж-ж-ж», – відповідає дитина.
– Давайте скажемо слово «жук» так, щоб почути пісеньку – «ж-ж-ж». (Дитина повторює слово «ж-ж-ж-жук.)
– А давай послухаємо, чи є пісенька жука в інших словах? Ж-ж-журавель.
– Є!
– А в слові нож-ж-жиці? Ж-жайворонок? (Є.)
– Метелик? Чи співає в цьому слові жук свою пісеньку? (Ні.)
«З» – політ комара (протягування);
«Ш» – шелест листочків;
«П» – пихтіння їжака (швидке повторення);
«Р» – працює мотор.
2. « Назви звук»
– Давай будемо шукати звуки. Скажи слово «дім» так, щоб я почула в ньому перший звук. Скажи слово «дім» так, щоб я почула в ньому останній звук. (далі називати невеликі слова типу мак, сім, ох)
3. «Хто уважніший»
– Тепер я називатиму звук, а ти покажи букву в алфавіті. Подивимось, який ти уважний.
4. Вправи на розвиток дрібної моторики руки та зорово-рухових координацій
Змальовування графічних зразків (геометричних фігур та візерунків різної складності).
Обведення за контуром геометричних фігур різної складності з послідовним збільшенням радіуса обведення (по зовнішньому контуру) або його зменшенням (обведення за внутрішнім контуром).
Вирізання фігури з паперу за контуром (плавно, не відриваючи ножиці від паперу).
Розфарбовування й штрихування (потрібно цьому заняттю надати загального ігрового мотиву, щоб дітям було цікаво).
Різні види зображувальної діяльності (малювання, ліплення, аплікація тощо).
Конструювання та робота з мозаїкою.
Освоєння ремесел (шиття, вишивання, в'язання, плетіння, робота з намистом тощо).
5. Ігри та вправи на розвиток загальної моторики (сили, спритності, координації рухів)
Ігри з м'ячем (найрізноманітніші).
Ігри з резинкою.
Ігри на зразок «Дзеркала»: дзеркальне копіювання поз і рухів ведучого (роль ведучого може бути передана дитині, яка самостійно придумує рухи).
Ігри типу «Тир»: влучити в ціль різними предметами (м'ячем, стрілами, кільцями тощо).
Комплекс найрізноманітніших спортивних та фізичних вправ.
Заняття танцями (або підготовка до них – ритміка).
Аеробіка (виконання фізичних вправ під ритмічну музику).
6. «Пантоміма»
Ця гра розвиває уяву і творчі здібності. Попросіть дитину жестами, мімікою, звуками зобразити якийсь предмет (потяг, машину, чайник, літак) чи якусь дію (малювання плавання, вмивання).
Якщо з першого разу не виходить, покажіть самі, як це треба робити. Пограйте у «відгадайку»: дитина відгадує, що ви зображуєте, а потім навпаки – ви маєте здогадатися, що показує дитина. Намагайтеся придумати кумедні варіанти.
7. «Чарівна палітра»
Змішуючи фарби під час малювання, можна отримувати різні відтінки кольорів. Дитина може зобразити небо на світанку за допомогою синьої та білої фарб. Розмішувати синю фарбу треба на палітрі або тарілці, поступово додаючи білила та наносячи мазки на аркуш паперу. Чим більше відтінків, тим краще. Головне – щоб відтінки змінювалися якомога рівномірніше. Потім можна переходити до інших завдань (відтінки відрізняються за кольоровим фоном). Запропонуйте дитині намалювати захід сонця (перехід від жовтогарячого до червоного).
8. «Здогадайся, що приховано»
У цій грі дитина повинна вміти уявляти предмети за їх словесним описом та описувати різні предмети.
Заховайте якусь іграшку та опишіть дитині її зовнішній вигляд, наприклад: «Жовтого кольору, дзьоб гострий» (курча). Якщо дитина здогадається, відайте їй іграшку. Потім дитина ховає предмет і описує його. Гру можна урізноманітнити, ховаючи предмети у «чарівну торбинку» та пропонуючи дитині, після того як вона відгадає, знайти заданий предмет, намацавши його рукою серед інших.
9. «Чого на світі не буває?»
Гра на розвиток уяви, творчого мислення. Запропонуйте дитині намалювати те, чого не буває. Попросіть її розповісти, що вона намалювала. Гра пройде веселіше, якщо ви теж візьмете участь у малюванні.
10. «Назви сусідів»
Гра на розвиток навичок лічби.
У грі можуть брати участь дитина і один або два дорослих (дітей). Гравці стають у коло, один бере м'яч. Він кидає м'яч партнеру, називаючи число від одного до десяти. Той, хто піймав м'яч, повинен назвати сусідні числа (на одне більше та на одне менше від названого. Після цього він називає своє число і кидає м'яч далі).
Фото знаходиться у вільному доступі в Інтернеті